יוקם גוף מודיעיני משותף עם השב"כ, צה"ל והמשטרה בירושלים

    דוד לזר No Comments on יוקם גוף מודיעיני משותף עם השב"כ, צה"ל והמשטרה בירושלים
    23:38
    16.05.24
    אבי יעקב No Comments on מתארגנים לקראת חג השבועות? ב'מקס סטוק' תמצאו הכל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעקבות ההסלמה בירושלים, נבחנת אפשרות להקים גוף מודיעיני משותף במזרח ירושלים בשיתוף השב"כ, צה"ל והמשטרה.

    מי שמתווך בין הגורמים הוא המשרד לביטחון פנים שמקדם אף הוא את היוזמה. הגורמים המשפטיים בשני הגופים בוחנים את הנושא, כאשר הסוגיה העיקרית של הפרק היא כיצד ניתן יהיה להעביר חומרי מודיעין מהשב"כ למשטרה, מבלי לחשוף את שיטות הפעולה של השירות. מסתמן שגם הצבא ישתתף ביוזמה, אולם לא ברור עדיין מה יהיה חלקו, ומסתמן שהוא יהיה מצומצם ביותר.

    ח"כ ואל"מ במיל מוטי יוגב בירך על היוזמה ואמר כי "מזה כחצי שנה שאני קורא לשיתוף פעולה יותר עמוק וגם מעורבות מערכת הביטחון וצה"ל בביטחון ירושלים. אני מברך על המחשבה להקים גוף משותף לשירות הביטחון הכללי, משטרת ישראל וצה"ל לביטחונה של ירושלים".

    "ירושלים היא בירת ישראל ולא ייתכן שגבול הגזרה יהיו פתוחים למעבר מחבלים ויהוו מגבלה לפעילות כוחות הביטחון של מדינת ישראל. מדינת ישראל צריכה למצות את כל משאביה וכוחותיה כדי להגן על ביטחונה ועל ביטחון ירושלים ולפעול להצלת חיים".

    "תמונת המצב הנוכחית היא של פערים בעבודת שירות הביטחון וכך גם בעבודת משטרת ישראל למרות התגבור, ההיערכות אינה נכונה, תפיסת ההפעלה איננה נכונה ובעיקר, השוטרים במזרח ירושלים (פרט לגיבורים שבהם) בעיקר מורתעים מלפעול ופחות מרתיעים. יש לתת לשוטרים את כל האמצעים לגיבוי וגם לשפר את שכרם של שוטרי מזרח ירושלים."



    0 תגובות